Case

Wervingscampagne Cedrah

Disciplines: Campagne, Folder, Social media, Radio, Video

Werken waar liefde woont

Voor de één is werk gewoon werk. Voor de ander moet werk betekenis hebben. Dat is werken in de zorg. Cedrah biedt een thuis voor ouderen vanuit de Bijbelse opdracht om naar elkaar om te zien. Zij zijn op zoek naar nieuwe collega’s. Mensen die verzorgen en liefhebben. Mensen die willen werken waar liefde woont.

Merkbelofte

Aan ons de taak om die mensen te vinden én laten binden aan Cedrah. Dat vraagt om communiceren vanuit een goede basis. Want alleen met een sterk en eerlijk verhaal voelen mensen connectie en vind je de juiste kandidaten.

We hebben een manifest geschreven dat uitgaat van de campagneslogan ‘Werken waar liefde woont’. Cedrah biedt ouderenzorg op reformatorische grondslag. De slogan is een verwijzing naar psalm 133: Waar liefde woont gebiedt de Heer den zegen. Los van de herkenbaarheid voor de doelgroep, geeft deze slogan duidelijk de motivatie aan die Cedrah kenmerkt: hier werken mensen vanuit liefde voor hun naaste, om voor elkaar tot zegen te kunnen zijn.

Video

Voor de campagnevideo hebben we gekozen voor een ‘first person view’. Je ziet de film door de ogen van de hoofdpersoon. Als kijker ben je als het ware zelf degene die naar zijn werk fietst, een bed opmaakt, de medicijnenronde loopt, kortom: je krijgt een directe inkijk op de werkvloer bij Cedrah. Het manifest (merkverhaal) is de basis voor de voice-over. Tekst en beeld vormen zo een sterke eenheid en een krachtig verhaal.

Testimonials

Aanstekelijk

Deze campagne is niet een opsomming van arbeidsvoorwaarden. Voor de camera vertellen medewerkers zelf over hun motivatie om bij Cedrah te werken. Zo brengen we hun enthousiasme op een aanstekelijke manier over.

Advertentiecampagne

Crossmediaal

De advertentiecampagne is zowel online als offline gevoerd. Op Social Media brengen we de video-interviews onder de aandacht. Advertenties in (lokale) kranten en tijdschriften ondersteunen deze campagne.

Resultaat

Met succes

Deze campagne vertelt het waarom, want dát is wat werkt. Dit zien we dan ook terug in de tussentijdse cijfers:

  • meer dan 80.000 mensen bereikt uit de doelgroep
  • 15.000 keer doorgeklikt naar landingspagina
  • 100+ sollicitaties op functies (t.o.v. 16 vorig jaar)
  • meerdere open sollicitaties

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Arjan
creatief directeur
Paul
videograaf/animator
Sandra
creatief strateeg
Jos
designer

Ook werken aan je merk?

Bel of e-mail Arjan

0182 - 384 233

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding