Case

Branding CSG Willem de Zwijger

Disciplines: Strategie, design, website, video, campagne

Op CSG Willem de Zwijger (WZ), één van de middelbare scholen uit Schoonhoven, ben je als leerling niet gewoon één van de velen. Je bent de reden waarom iedereen daar elke dag weer aan de slag gaat. Dat wordt gevoeld als je daar door het gebouw loopt. Tijd om dat gevoel ook vorm te geven in de visuele identiteit en de verdere communicatiemiddelen. Daarnaast ligt ook het honderd jarig jubileum voor de deur. Een perfect moment om de school een nieuwe identiteit te geven!

Logo restyle

Bij het vernieuwen van een logo is het altijd de uitdaging om te bepalen wat behouden blijft en wat je kunt veranderen. Het meest herkenbare van de CSG Willem de Zwijger zijn de letters WZ. Niet alleen staan deze twee hoofdletters al jaren prominent in het logo. Men noemt de school in de volksmond ook echt 'de WZ'. Met dit gegeven zijn we op zoek gegaan hoe deze letters een mooie schakeling zouden kunnen vormen. Het nieuwe beeldmerk staat symbool voor het verbindende karakter dat de school heeft.

Samen met de school hebben we een creatieve sessie gedaan om een goed verhaal naar buiten toe te kunnen vertellen. Wat maakt de WZ anders dan andere scholen? Waarom sta je als leraar elke keer weer vol enthousiasme voor de klas? Waarom zou je als toekomstig brugklasser juist naar deze school gaan?

"School is tien maanden van het jaar je tweede thuis. Het is een plek waar je jezelf moet kunnen zijn, maar ook waar je kunt ontdekken wie je bent. Waar je plezier hebt, maar waar je ook moeilijke momenten beleeft. Jij moet je op je gemak voelen. Want één dag met tegenzin naar school gaan, vinden wij eigenlijk al te veel."

Jij bent waarom!

Lees het volledige manifest

Campagne jubileum

In alle jubileumuitingen is direct de nieuwe identiteit verwerkt. Het werken met outline en solid typografie zorgt voor een speels karakter. Deze nieuwe stijl gecombineerd met het oude portret en Willem van Oranje (Willem de Zwijger) zorgt voor een sterk contrast. Volgende jaar zullen er meer uitingen volgen waarin 2022 gevierd zal worden!

Website

De oude site van de middelbare school uit Schoonhoven was misschien wel het meest toe aan een vernieuwingsslag. Bijna alles gaat op school tegenwoordig via de digitale weg. Het bekijken van je cijfers en je actuele rooster, en het verkrijgen van lesmateriaal doe je allemaal online via portals.

Het doel van de website van de WZ verschuift daarmee veel meer naar 'branding'. Natuurlijk moeten de bestaande WZ-leerlingen en hun ouders makkelijk informatie kunnen vinden. Maar daarnaast is de website hét kanaal waarop aanstaande brugklassers (en hun ouders) kennis maken met de plek waar ze straks naar toe zullen fietsen.

Bekijk de site op csgwillemdezwijger.nl

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Ewout
strateeg
Arjan
creatief directeur
Paul
videograaf/animator
Thijs
designer
Jos
designer

Meer weten over deze case?

Bel, e-mail of Whatsapp Ewout

0182 - 384 233

Of stuur ons een appje

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding