Reprovinci
case
Ewout Brons

Lekkerkerker Groep

Scroll

Werken voor familiebedrijven is misschien wel het mooiste wat er is. Mariska en Niels Lekkerkerker zagen de noodzaak in om meer eenheid te brengen in hun bedrijven en deze te scharen onder één verbindende paraplu; de Lekkerkerker Groep.

Zeven unieke bedrijven, met verschillende producten en doelgroepen. Maar met één duidelijke overeenkomst: de zuivel stroomt letterlijk door de aders. Prachtige, gezonde bedrijven met een duide- lijke visie op de toekomst.

  • Project merkontwikkeling
  • Opdrachtgever Lekkerkerker Zuivel
  • Oplevering begin 2017

Strategie

Om deze eenheid meer betekenis te geven, was een plan op strategisch niveau nodig. We herzagen de merk- en organisatie architectuur en vertaalden dit grondig door naar een structuur die goed aansluit bij zowel de producten en de doel- groepen van alle bedrijven. Het resultaat: een gezonde communicatiebasis en een sterke fundering voor toekomstige groeiambities.

Naast de corporate communicatie (print en online) hebben we onze expertises op het gebied van strategie en design ook ingezet voor nieuwe productontwikkelingen als de Yoghurttap en MrSpork.

Als sluitstuk realiseerden we het indrukwekkende jubileumboek: een mijlpaal voor 100 jaar bedrijvigheid binnen de Lekkerkerker Groep en een erepodium voor oprichter Kees Lekkerkerker.

Yoghurttap

In steeds meer supermarkten duikt hij op: de yoghurttap. Verse yoghurt uit de automaat met een topping naar keuze (bijvoorbeeld muesli of vers fruit). Wij verzorgden het design van de tap. Met het ontwerp sturen we op gebruiks- en bedieningsgemak.

Mr. Spork

Lekker gezond voor onderweg; romige yoghurt met vers fruit. Door de Zuivelmakers ontwikkeld, door ons vormgegeven. Lekker hoor...