Case

Branding Paasheuvelgroep

Disciplines: Branding, Merkenbouw, Huisstijl, Corporate Video, Magazine, Website

Het gevoel van kamp

Als je bij Stichting Paasheuvelgroep op kamp bent, dan weet je: Dit is écht kamp. De krakende stapelbedden, de nachten zonder kunstlicht en ochtendgymnastiek in de natuur. Aan ons de taak om het merk na 100 jaar aan kampbeleving opnieuw te positioneren.

Branding en merkfilm

Bij Stichting Paasheuvelgroep draait alles om de visie dat ‘het kamp’ een belangrijk onderdeel is in de ontwikkeling van een kind. Het kamp is namelijk ‘een snelkookpan die sterk bijdraagt aan deze ontwikkeling’. Ze leveren de accommodaties en faciliteiten, zonder zich met de inhoud te bemoeien. Paasheuvelgroep zorgt dat elk kind op kamp kan.

Vanuit die basis zijn we aan de slag gegaan met het merkverhaal ‘Mee op kamp’. Hét verhaal dat de kern raakt waar Stichting Paasheuvelgroep het allemaal voor doet. Dit merkverhaal hebben we vertaald naar de merkfilm, waar het gevoel van kamp centraal staat.

Huisstijl

Deze duidelijke positionering vroeg om een aanpassing van de huisstijl. Met gepast respect voor de rijke geschiedenis van de organisatie, pasten we het bestaande logo aan. Geen revolutie, maar een evolutie. Minder zakelijk, meer plezier.

Het 100-jarig jubileum mocht uiteraard niet stilletjes voorbij gaan. Voor het jubileumjaar is de huisstijl daarom uitgebreid met de 100 jaar-banner.

Magazine

Voorpret is de helft van het plezier. Om te zorgen dat iedereen goed voorbereid en vol goede ideeën op kamp gaat, hebben we een magazine ontwikkeld om zowel scholen als verenigingen te inspireren en te laten zien waar Stichting Paasheuvelgroep voor staat.

Website

groepsgebouw.nl

Van locatiekeuze tot alle informatie die je nodig hebt als je bijna op kamp gaat, op de website worden zaken concreet. Wat voor vereniging of school je ook bent, Stichting Paasheuvelgroep heeft een locatie die past bij wat je nodig hebt. De website zorgt dat je zorgeloos kan boeken, en als je geboekt hebt, alle informatie makkelijk kan vinden. Zo wordt niet alleen het kamp zelf, maar de organisatie ervan net zo leuk. Bekijk hier de website: groepsgebouw.nl De website is in samenwerking met onze partner Nedbase ontwikkeld, waarbij wij de strategie, UX en design voor onze rekening hebben genomen en Nedbase de techniek en aanwezige koppelingen.

Signing

De ervaring tijdens het kamp is net zo belangrijk voor het merk, als de ervaring vooraf. Daarom is op locatie alles aangepast naar de nieuwe positionering. Van wegwijzers en vlaggen tot wanden en plattegronden, alles ademt het gevoel van kamp.

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Arjan
creatief directeur
Paul
videograaf/animator
Sandra
creatief strateeg
Pauline
designer
Thijs
designer

Meer weten over deze case?

Bel of e-mail Arjan

0182 - 384 233

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding