Case

John Volk Boomzorg

Disciplines: Branding, design, online

John Volk Boomzorg heeft een sterke identiteit. Een uniek en authentiek verhaal. Zoals zoveel ondernemers. Dat verhaal maakt je uniek, dat maakt dat mensen voor je willen werken en zaken met je willen doen. Aan ons om die identiteit in een sterk en herkenbaar merkverhaal (manifest) te krijgen. Dit is de basis voor je merk en werkt door in het nieuwe logo, de website en alle communicatie. De nieuwe visuele identiteit is krachtig, zelfverzekerd en duidelijk. Precies zoals John Volk Boomzorg is. Missie geslaagd.

Branding

Manifest

Boomverzorger, niet iets wat je vaak hoort. Denk dan niet direct aan boomknuffelaars, of ‘hier en daar een takje knippen’. Nee… Boomzorg is het juiste materiaal inzetten, weten wat nodig is, en bomen zien als je je ogen dicht doet.

Het is een uitdaging. Een levensstijl.

Lees het volledige manifest

Huisstijl

Het beeldmerk heeft raakvlakken met militaire strepen. Het team van John Volk voelt als een peleton soldaten: op elkaar afgestemd, zorgt dat de ander veilig kan werken, er voor elkaar zijn en knokken voor de ander. Dit element zorgt voor een bepaalde statuur; je bent onderdeel van de club of beter gezegd, de familie.

Signing en kleding

We hebben de militaire strepen doorgevoerd in de werkkleding en signing van het wagenpark. De kleurencombinatie en eenvoudige beeldtaal is heel herkenbaar. De blauwe shirts en de gestreepte busjes zorgen er voor dat het opvalt, wanneer het team van John Volk aan het werk is.

We hadden zo onze twijfels, maar ik zie nu wat de meerwaarde is van het bouwen aan je merk

Online

Waar de vorige website aparte dienstenpagina's bevatte heeft de nieuwe site een vereenvoudigde structuur. Wat John Volk doet is namelijk kort en compact te omschrijven en daarom hebben we er voor gekozen om een overzichtspagina te maken. Ondersteund met fotografie kan je zo snel de noodzakelijke informatie tot je nemen en blijft de site overzichtelijk.

Bekijk de nieuwe website: johnvolk.nl

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Arjan
creatief directeur
Thijs
designer
Paul
videograaf/animator

Meer weten over deze case?

Bel of e-mail Arjan

0182 - 384 233

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding