Donker (voorheen Donkergroen) is al sinds 1961 bezig met het creëren van een betere, groene omgeving, een omgeving waar je je gelukkig voelt. Ondertussen behoort Donker tot de top3 van groenbedrijven in Nederland . Wij hielpen Donker naar een branding en visuele identiteit die past bij wie ze zijn en die onderstreept wat ze willen bereiken. Want groen maakt gelukkig.
Rebranding Donker Groep
Positionering
Groei naar groep
Om het opgebouwde kapitaal en de unieke geschiedenis van het merk Donkergroen te behouden is gekozen om het merk te positioneren als groep met als merknaam ‘Donker’. Gezien de omvang en breedte van het merk zullen alle onderdelen vallen onder de Donker Groep. Deze platte merkhiërarchie geeft inzicht en duidelijkheid en zorgt dat elk onderdeel van de groep zelfstandig gepositioneerd kan worden.
Alle merkregels, van beeldtaal tot kleur en typografie, komen samen in een praktisch brandbook. Dit brandbook wordt intern en door externe bureaus ingezet. Zo zorgen we er voor dat het merk Donker consistent en met de juiste lading uitgerold kan worden, van vlag tot auto.
Signing
Wagenpark
Het wagenpark van Donkergroen is een vloot met meer dan 500 voertuigen. Hoe kun je beter je identiteit en merkbelofte 'Groen maakt gelukkig' laten zien dan via deze rijdende ambassadeurs. Zelfs wij als bureau waren verrast dat de directie de pay-off zo groot op de auto's wilden; dat zegt alles over de trots, betrokkenheid en visie op het groene ondernemerschap.
Dit team heeft gewerkt aan deze case
Meer weten over deze case?
Bel of e-mail Arjan