Case

Good cheese comes to those who wait.

Disciplines: Branding, design, website, video, strategie, merkverhaal

Hoe het begon

Hollandse kaas maken en verkopen in Alberta, Canada. Sylvan Star doet het. In een land waar kaas niet zo in de cultuur zit, zoals hier. Iets waar Sylvan Star verandering in wil brengen. Tijd dus voor een nieuwe branding en packaging. Van verhaal en huisstijl tot etiket en winkelaankleding, samen hebben we een merk gebouwd dat recht doet aan zes generaties lang kaas maken.

Merkbelofte

Good cheese comes to those who wait: één zin waar alles in staat wat Sylvan Star belooft en waar het voor staat. En het is met die zekerheid in eigen kunnen en het respect voor het ambacht waarmee alle kazen worden gemaakt. Want goede, eerlijke kaas is waar het om draait bij Sylvan Star, elke dag weer.

Smaken

Het assortiment van soorten en ingrediënten is enorm: van Gouda tot geitenkaas, van komijn tot kokos. Om daar orde in aan te brengen hebben we de kazen verdeeld in verschillende categorieën, met ieder hun eigen uitstraling. Binnen die categorieën heeft elke kaassoort zijn eigen unieke label (en unieke illustraties van de gebruikte specerijen en/of kruiden).

Website

Een website maken voor iets dat je moet proeven is een uitdaging. Want hoe zorg je ervoor dat de uitstraling overeen komt met de smaak en het gevoel van je product?

De website geeft een goed overzicht van het merk Sylvan Star: de producten, de geschiedenis en de praktische info over kaasboerderij en verkooppunten. Het verhaal geeft mensen ook een laatste zetje richting de kaaswinkel in Red Deer.

Packaging

Niets zo mooi als een ambachtelijk kaaswiel, het vlaggeschip van een kaasproducent. Het kaaswiel moet er daarom aantrekkelijk, krachtig en herkenbaar uitzien. We hebben het etiket op het wiel dan ook tot in detail ontworpen.
De designstijl moet eenvoudig kunnen worden doorvertaald naar het steeds groeiende assortiment. Een design dat dus op alle verschillende niveaus moet kloppen. Dit geldt natuurlijk ook voor de banderollen en de etiketten voor de kleinverpakkingen.

Klaar voor Canada

De nieuwe branding van Sylvan Star Cheesemakers legt de focus op het authentieke ambacht van kaasmaken. Met respect voor de generaties kaasmakers voor hem. De uitstraling is warm, authentiek, professioneel met een moderne twist. Met deze branding geven we een kickstart aan de ambitie van Art Snoek: een kaas die heel Canada verovert.

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Arjan
creatief directeur
Jos
designer
Thijs
designer
Paul
videograaf/animator
Sandra
creatief strateeg

Meer weten over deze case?

Bel of e-mail Arjan

0182 - 384 233

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding