Case

Branding Nextro

Disciplines: Branding, huisstijl

Een nieuwe huisstijl

Stroomlijnt je werk

Je komt ze waarschijnlijk vaker tegen dan je denkt. De lichte elektrische voertuigen van Nextro worden gebruikt door gemeentes, hoveniers, boodschappenbezorgers en meer. Compact, zuinig en op te bouwen voor allerlei soorten werk. Een perfect werkvoertuig voor de stedelijke omgeving.

Wij onderzochten de identiteit van Nextro, schreven het verhaal en ontwikkelden een nieuwe huisstijl.

Merkontwikkeling

Van Ecomobiliteit naar Nextro

Aan het begin van het project was Nextro nog Van Blitterswijk Ecomobiliteit. Na een creatieve sessie hebben wij het merk in kaart gebracht, de nieuwe naam met merkbelofte bedacht en een merkverhaal geschreven.

Er is niet één oplossing voor iedereen. Daarom leren we jouw situatie kennen, denken we mee en komen we tot een oplossing die je zelf niet had kunnen bedenken.

Merkbelofte in stijl

Golflijn

Na akkoord op de naam Nextro hebben we een woordmerk gemaakt waarin een golvende lijn terugkomt. Een mooi stijlelement dat past bij de merkbelofte 'stroomlijnt je werk'. Met een fris kleurverloop en een stevige contrastkleur zetten we Nextro neer als de betrouwbare, vooruitstrevende partij die ze zijn.

Lancering en website

Het merk online

Bij een nieuwe stijl hoort de juiste implementatie offline én online. Als ontwerpers hebben wij in de ontwerpfase van de website een adviserende rol gespeeld. Bekijk hier de nieuwe website, uiteraard volledig in de nieuwe huisstijl.

Dit team heeft gewerkt aan deze case:

Paul
videograaf/animator
Sandra
creatief strateeg
Thijs
designer

Samen jouw nieuwe huisstijl realiseren?

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding