Case

Branding HGJB

Disciplines: Branding, huisstijl, boekomslag

Een nieuwe huisstijl

Het hart van HGJB

De HGJB is al meer dan honderd jaar actief als jongerenorganisatie binnen de Protestantse Kerk. Ze ondersteunen het kinder-, jeugd- en jongerenwerk in de kerk met producten en diensten. Zo is er een lijn met catechisatiemateriaal en natuurlijk de jaarlijkse Kerstconferentie.

Kortom, een grote organisatie met een mooie missie. Omdat de tijd daarvoor rijp was, ontwikkelden we een logo, huisstijl, iconen en zorgden we voor de uitwerking in communicatie uitingen. Het resultaat? Een toekomstbestendige stijl met de juiste sfeer, kleuren en uitstraling richting 'het hart van jongeren'.

Om het hart van jongeren

Logo

Het nieuwe logo is een woordmerk waarvan de letters zijn opgebouwd uit steeds dezelfde basisvorm. Door voor alle letters ‘hgjb’ deze vorm te gebruiken ontstaat een consistent en evenwichtig logo.

Boekomslag 'Op Toonhoogte'

Vlaggenschip

Eén van de bekendste huisstijldragers is ongetwijfeld de muziekbundel 'Op Toonhoogte'. De vernieuwde uitgave van deze bundel is de eerste publieke kennismaking geweest met de nieuwe huisstijl, en moest daarom de spijker op de kop slaan. We zorgden voor een vernieuwde omslag, in lijn met de huisstijl maar ook herkenbaar als 'Op Toonhoogte'.

Magazine

Vormgeving van 'Drijfveer'

In het verleden bracht de HGJB magazines uit voor verschillende doelgroepen. Met het nieuwe format Drijfveer heeft de organisatie gekozen voor een gebundelde informatievoorziening voor zowel donateurs als jeugdwerkers en andere betrokkenen.

Meer weten over het laten maken van een magazine? Klik hier en ontdek wat we samen kunnen maken.

Dit team heeft gewerkt aan deze case:

Jos
designer
Thijs
designer

Samen jouw nieuwe huisstijl realiseren?

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding