Case

Daniël; van magazine naar merk.

Daniël is voor jongeren.
Het tijdschrift van de Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten, genaamd Daniël, wordt al jaren door ons ­gemaakt. In 2020 gaven we het blad een nieuwe stijl. Maar de naam Daniël gaat verder dan alleen een blad. Het staat voor de jarenlange kennis en verbinding die de JBGG heeft met haar jongeren. Daarom hebben we die ervaring vertaald naar een online platform.

Disciplines: Websites, branding, magazines

Daniël als merk

In het vertalen van het magazine naar online platform hebben we goed gekeken naar wat Daniël (en dus de JBGG) wil bereiken. Zoals ze zelf zeggen; "het platform is primair bedoeld om jongeren toe te rusten en te inspireren op geloofsthema's en jongeren te verbinden met het goud van de traditie van de kerk." Op dezelfde wijze als dat het magazine dat al jaar en dag doet. Want dat is waar het merk Daniël om draait, de inhoud.

Het platform is een aanvulling op het tijdschrift, maar ook een digitale ontmoetingsplaats. Op het platform komen gelijkgestemde jongeren met elkaar in aanraking en leren ze over het leven en hun geloof. In een grote (en nog steeds groeiende) verzameling onderwerpen en thema's komen allerlei vragen aan bod.

De inhoud is het belangrijkste en het aanbod van kanalen waar jongeren met het Woord in aanraking kunnen komen worden steeds groter. Daarom worden er blogs, video’s en podcasts gepubliceerd over thema’s die jongeren bezig houden. Alles om de dialoog aan te gaan en jongeren toe te rusten. Trouw aan de kern waar de JBGG om bestaat.

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Arjan
creatief directeur
Lusanne
designer
Ewout
strateeg
Geri
developer
Jos
designer
Pauline
designer
Paul
videograaf/animator
Matthijs
developer

Meer weten over deze case?

Bel of e-mail Arjan

0182 - 384 233

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding