Reprovinci
header-clouds-1600x900-q100
case

FairClimateFund

Scroll

Om een merk neer te zetten dat recht doet aan de kernwaarden van de organisatie, zijn wij gevraagd een nieuwe identiteit te ontwikkelen voor FairClimateFund.

Een identiteit bestaat uit een aantal aspecten. Eén daarvan is om op papier te krijgen wie je bent, waar je voor staat en waarom je doet wat je doet. In een creatief strategische sessie hebben we de drijvende kracht achter FairClimateFund achterhaald. Deze input dient als basis voor een brand story, het manifest. Vanuit deze basis hebben we een visuele identiteit ontworpen die past bij FairClimateFund en die vervolgens uitgewerkt in de nieuwe website en verschillende andere middelen.

  • Project Branding, identiteit, website
  • Opdrachtgever FairClimateFund
  • Oplevering November 2018

Samen met haar partners financiert en implementeert FairClimateFund klimaatprojecten. Daarbij focussen ze zich op de introductie van schonere kookmethoden en het planten van bomen. Dit leidt niet alleen tot minder CO₂ uitstoot, maar zorgt ook voor betere leefomstandigheden voor mensen in ontwikkelingslanden.

Met die projecten worden Fairtrade Carbon Credits gegenereerd, die dan weer tegen een eerlijke prijs aan klanten verkocht worden die hun CO₂ voetafdruk willen compenseren. Een win-win situatie voor iedereen dus.

Dit hebben we vertaald naar een manifest;
Lees hier 'Our Brand Story - Two for one'.

Nadat kernwaarden en merkverhaal zijn vastgesteld is de doorvertaling gemaakt naar een visuele identiteit. Een woordmerk dat past bij de vaak grillige situatie waarin mensen verkeren.

De verbindende factor van 'fair' en 'climate' is urgentie, in de vorm van een uitroepteken.
Deze nieuwe branding en daarmee positionering -de combinatie van het merkverhaal en de visuele identiteit- is het uitgangspunt geweest voor de website.

Website

Belangrijk onderdeel van de website is de compensatie tool waarmee klanten van FairClimateFund snel eenvoudig kunnen berekenen hoeveel CO₂ uitstoot zij produceren, en deze gelijk kunnen compenseren. Verder hebben we ervoor gezorgd dat de website een fris uiterlijk heeft gekregen met een duidelijke menustructuur. De nieuwe website is gebouwd op het CMS Kirby, een CMS wat FairClimateFund in de gelegenheid stelt flexibel de pagina's in te kunnen richten, zonder hierbij in te leveren op beheersbaarheid.

Bekijk de nieuwe website op fairclimatefund.nl.

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Ewout

strateeg

Geri

developer

Lilian

projectmanager

Marly

online marketeer

Matthijs

developer

Thijs

designer

Willem

developer

Willem

creative director

Meer weten over deze case?

Bel, e-mail of whatsapp Ewout

0182 - 384 233
ewout@reprovinci.nl

Stuur ons een appje

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding