Case

Daniël magazine

Een restyle is altijd een spannend proces. Voor jou als organisatie, ondernemer of vereniging, maar ook voor ons. In tijden van agile scrum, watervalmethodes en andere werkvormen van ‘vooral kleine stapjes nemen’ is de restyle van een magazine nog een van de weinige disciplines waar de ‘big reveal’, nog overeind staat.

Disciplines: Restyle, magazine

Vorm én inhoud

Natuurlijk moet een magazine na een restyle er weer fris uitzien, maar belangrijker is dat er een goede strategie achter zit. Daniël is geen dertien-in-een-dozijn magazine. De inhoud, het publiek, de achterban, alles vraagt om een kritische blik en weten waar je over praat. Want wat is nu precies de kernwaarde van een magazine dat zich richt op jongeren in de Gereformeerde Gemeenten, maar dat ook door hun broertjes, zusjes, ouders en grootouders wordt gelezen?

Betrokkenheid

Een van de belangrijkste thema’s bij de restyle was betrokkenheid. Hoe krijgen (en houden) we de jongeren betrokken bij de kerk, en welke rol speelt de JBGG daarin? Vanuit die gedachte hebben we een aantal toevoegingen aangebracht om jongeren en hun sociale netwerk uit te dagen om (zowel online als in real-life) na te denken en te praten over wat ze lezen in Daniël.

Crossmedia campagne

Voor de vernieuwde Daniël hebben we een crossmedia campagne opgezet. Dat betekent dat we zowel offline als online middelen hebben gebruikt om de campagne onder de aandacht te brengen. De slogan 'Daniël hoort erbij' spreekt beide leeftijdsgroepen in de doelgroep op hun eigen manier aan. De ouderen bereiken we met advertenties in papieren media, de jongeren met name op Instagram en Facebook. Bijzonder is het speciale proefnummer van 12 pagina’s op krantenpapier dat op meer dan 30.000 adressen is verspreid bij abonnees van verschillende kerkbladen.

Platform

Om niet alleen op zondag relevant te zijn, is het voor de JBGG belangrijk om ook online actief te zijn. Naast de activiteit op social media wordt een eigen platform ontwikkeld waarop materiaal uit Daniël ook digitaal aangeboden kan worden. Het magazine en platform zullen elkaar versterken en aanvullen zodat lezers volgers worden.

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Paul
videograaf/animator
Arjan
creatief directeur
Jos
designer
Pauline
designer

Meer weten over deze case?

Bel of e-mail Arjan

0182 - 384 233

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding