Lekkerkerker Groep

De kracht van een familiebedrijf!

Lekkerkerker-Groep_03

Wat we hebben gedaan?

Misschien is het werken voor familiebedrijven wel het mooiste wat er is. En daarmee ook het lastigste omdat je als bureau het bedrijf én de familie(!) tot in de haarvaten moet ‘voelen’ en begrijpen. Als team krijg je de uitdaging en het vertrouwen om het de hele corporate identity opnieuw op te bouwen. Dat kan wel eens schuren omdat eigenaren en werknemers vergroeid zijn met de huidige identiteit. Zo niet bij de Lekkerkerker Groep. Mariska en Niels Lekkerkerker zagen de noodzaak in om meer eenheid te brengen in hun bedrijven en deze te scharen onder één verbindende paraplu; de Lekkerkerker Groep. Zeven unieke bedrijven, met verschillende producten, doelgroepen en logo’s. Maar met één duidelijke overeenkomst: de zuivel stroomt letterlijk door de aders.

Prachtige, gezonde bedrijven met een duidelijke visie voor de toekomst waar de nieuwe corporate identiteit sterk aan kan bijdragen.

Voor de Lekkerkerker groep zijn we uitgegaan van een zogenaamde ‘endorsed brand’ merkarchitectuur. Een duidelijke eenheid in vorm en kleurenpalet maar met ruimte voor eigen unieke kenmerken. De Zuivelmakers heeft bijvoorbeeld een vriendelijke duurzame uitstraling gericht op consumenten, Kasifood heeft duidelijk industriële kenmerken en Lekkerkerker Dairy & Food Equipment een stevig en stoer karakter. Maar alles binnen de vastgestelde ‘rozet’vorm.

Het groepslogo is een combinatie van alle afzonderlijke logo’s. In de kleuren van het logo zie je sterk de roots van het bedrijf terug: het groene polderlandschap, de blauwe luchten en de zon. Daarnaast is de vorm een metafoor van de opgaande zon, als metafoor voor de nieuwe richting/toekomst van de zuivelgroep.

We hebben ons ook gebogen over de bedrijfsnamen en ondersteunende pay-offs. Naast de Nederlandse hebben we ook nagedacht over de Engelse versies vooruitwerkend op de internationale groeiambitie van de zuivelbedrijven.

Naast de opbouw van de hele nieuwe corporate merkenarchitectuur hebben we ook diverse websites, het intranet en de narrowcasting gerealiseerd. Alle informatie wordt gevoed vanuit één enkele database (content hub).

En als kers op de taart het jubileumboek, een prachtig monument voor 100 jaar bedrijvigheid en een erepodium voor de oprichter Kees Lekkerkerker.

Met recht één van de meest uitdagende en tofste opdrachten van de afgelopen 16 jaar! Juist omdat alle disciplines van Reprovinci (design, web en print) in deze opdracht naadloos samenkomen.

Bekijk lekkerkerkergroep.nl

Lekkerkerker-Groep_10
Lekkerkerker-Groep_12
Lekkerkerker-Groep_14
Lekkerkerker-Groep_17
Lekkerkerker-Groep_19
Lekkerkerker-Groep_21
Lekkerkerker-Groep_24(1)
Lekkerkerker-Groep_25(1)
Lekkerkerker-Groep_28
Lekkerkerker-Groep_31
Lekkerkerker-Groep_33
Lekkerkerker-Groep_36