Campagne Kerkbalans 2016

Concept, strategie en invulling van Nederlands grootste campagne

Kerkbalans Header(2)

Wat we hebben gedaan?

Kerkbalans is een bijzondere en uitdagende campagne. Hoe bereik je vijf verschillende kerkgenootschappen, 5,7 miljoen leden en 2700 aangesloten gemeenten? Hoe ‘haal’ je 235 miljoen euro binnen?
Verschillen genoeg, maar waar vind je de verbinding?

Voor de vijfde keer heeft Reprovinci de campagne ontwikkeld, dit jaar met thema ‘Mijn kerk inspireert’. De kerk is zoveel meer dan een stapel historische stenen, een sluitende begroting of goed geoliede organisatie. De kerk wordt gevormd door mensen. De kerk is een plek die inspireert. De boodschap, de sacramenten zoals de doop, de gemeenschap, het gebouw - ze geven bezieling voor het leven van elke dag.
Vanuit deze basisgedachte hebben we de campagne opgezet. Authenticiteit is daarbij het sleutelwoord. We hebben échte leden van de verschillende kerkgenootschappen aan het woord gelaten - via videoportretten- waarom de kerk hen inspireert (https://www.youtube.com/user/kerkbalans).
Naast een steedse sterkere online presence (vernieuwde website, social strategie) zijn ook traditionele communicatie-uitingen ingezet als o.a. posters, folders en een stoppercampagne.

Kerkbalans - de grootste inzamelingsactie van Nederland- blijft een prachtige uitdaging om te ontwikkelen!


Kerkbalans rood(1)
Kerkbalans productie
Kerkbalans folder
Kerkbalans groenkopie
Kerkbalans Anton