Reprovinci
kiwihug-393316-1600x225-q100

Branding

Zoals een plant of boom niet van de één op de andere dag vrucht draagt, kun je van een merk ook niet verwachten dat het met een knip in de vingers succesvol is. Dat heeft tijd, aandacht, en de juiste verzorging en kennis van een specialist nodig. Laat dat nu precies de rol zijn waar wij ons comfortabel bij voelen.

Branding is een onderwerp dat perfect in onze methode rondom identiteitstrategie past. Lees hier meer over wat we daarmee bedoelen en of het op jouw merk, product, dienst of organisatie van toepassing is.

Storytelling

Mensen overtuigen doe je niet door te vertellen wát je doet -vaak weten ze dit al- maar door ze te vertellen over waaróm je doet wat je doet. Niet dat het wat onbelangrijk is, maar vaak ben je niet de enige die verkoopt wat jij verkoopt. Daarom beginnen wij bij de basis.

Waarom doe je wat je doet: Waarom besta je. Waar geloof je in en hoe ga je te werk en wat hebben jouw klanten daar aan? En als je weet over te brengen waarom je doet wat je doet ben je spekkoper volgens Simon Sinek's Golden Circle. Dit is een beproefde methode om het 'why' achter je doen en laten te achterhalen. Vertaal dat in het juiste format en je hebt niet alleen de basis van je bestaansrecht opgetekend maar ook het fundament voor je communicatiestrategie.

Er zijn voorbeelden te over van steengoede verhalen, en dat weten we vandaag de dag vaak niet onverdienstelijk in beeld en geluid vertalen, getuige de ontelbare hoeveelheid films en series die er beschikbaar zijn. De immense populariteit van binge-watchen is daarom ook niet zo gek: mensen hebben behoefte aan verhalen, en het zich kunnen verplaatsen in personages uit die verhalen...

Er zijn talloze films die op geniale wijze het verhaal van een merk vertellen. Een mooi voorbeeld:

De kern van je doen en laten vertalen naar een goed verhaal noemen we een manifest. Hét uitgangspunt voor je organisatie.

Communiceren wat een merk juist wel of niet is, door middel van kenmerken, attributen en waarden. Branding is wat resteert wanneer men denkt aan een product, dienst of organisatie. Het is de marketing die je overtuigt om een bepaald merk te kopen, maar branding is het positioneren van het merk in de gedachte van de mens. Zij zullen het merk trouw blijven en aandacht hebben voor het merk, óók wanneer zij er niet fysiek mee in aanraking zijn.

Wil je weten hoe je jouw verhaal goed vertelt?

Bel, e-mail of whatsapp Willem

0182 - 384 233
willemvanveelen@reprovinci.nl

Stuur ons een appje

Word je liever teruggebeld?

Dat kan ook. Laat je gegevens achter en we bellen je zo snel mogelijk.

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding