Reprovinci
schommelen_web-1600x900-q85
case

VTOI-NVTK

Scroll

VTOI-NVTK: een hele mond vol. Ze doen ook erg veel, maar in het kort gezegd vertegenwoordigt de organisatie toezichthouders uit de sectoren kinderopvang en onderwijs. Na het samengaan van de VTOI en de NVTK is ons de opdracht gegeven om een positionering op te leveren die recht doet aan de identiteit van de organisatie.

  • Project Positionering, strategie
  • Opdrachtgever Bureau VTOI-NVTK
  • Oplevering September 2018

Strategie

Gezien de recente fusie van de VTOI-NVTK was het uitgangspunt dat het beeld/woordmerk van de VTOI-NVTK in zijn huidige vorm bleef, maar dat er ruimte en ideeën ontstonden om de visuele identiteit verder gestalte te geven. We zijn aan de slag gegaan met een creatieve sessie in de vorm van een workshop, om een antwoord te krijgen op de vraag ‘Wie is de VTOI-NVTK?’ en ‘Waarom doen we wat we doen?’. Hieruit is het communicatieplan met het manifest, de merkbelofte en het brandbook voortgekomen: de basis voor de toekomstige communicatie binnen de organisatie.

Wij zijn ervan overtuigd dat communiceren vanuit het hart van de organisatie, op een authentieke manier, de sleutel is tot het succesvol overbrengen van de juiste boodschap. Dat begint met het op papier krijgen van wie je bent, en waarom je doet wat je doet. Wij tekenen dat op in de vorm van een manifest.

Lees hier het manifest van de VTOI-NVTK.

Middelen

Vanuit de communicatiestrategie hebben we minicampagnes ontwikkeld waarbij we met specifieke middelen een bepaalde doelgroep van de VTOI-NVTK kunnen bereiken. Voor elk van die campagnes wordt een customer journey uitgewerkt aan de hand waarvan we doelgericht een actiegerichte boodschap kunnen overbrengen.

Om die campagnes concreet te maken hebben we verschillende middelen ontwikkeld waarmee helder gecommuniceerd kan worden: de nieuwe website, een digitale nieuwsbrief en het magazine 'Toezien'. Laatst genoemde heeft een complete restyle ondergaan wat ontwerp en bladformule aangaat.

Digitale nieuwsbrief

Naast het magazine 'Toezien' hebben we ook meegedacht met de digitale nieuwsbrief genaamd 'Inzien'. In de online mail-tool Campaign Monitor hebben we een template gemaakt in de stijl van de nieuwe identiteit die door VTOI-NVTK zelf gevuld kan worden.

Website

Er was behoefte aan een nieuwe site en met het communicatieplan en brandbook was er een goede basis om de nieuwe website op te zetten. De wensen vanuit de VTOI-NVTK zijn vastgelegd in een requirementslijst. Zo was één van de eisen dat er een afgeschermd gedeelte op de site kwam voor leden en dat hierin een koppeling zit met het CRM systeem (via AllSolutions). Dit hebben wij uitgewerkt in een ledenportaal waardoor na inlog andere content beschikbaar is dan voor de bezoeker die niet is ingelogd. De gebruikers van het ledenprotaal worden gesynchroniseerd met het CRM systeem, wat ervoor zorgt dat de leden niet handmatig in twee systemen bijgehouden hoeven te worden. Dit alles is uiteraard conform de nieuwe huisstijl vormgegeven.

Bezoek de site op vtoi-nvtk.nl

Aan deze case heeft dit team gewerkt

Ewout

strateeg

Geri

developer

Jos

designer

Lilian

projectmanager

Matthijs

developer

Thijs

designer

Willem

developer

Willem

creative director

Meer weten over deze case?

Bel, e-mail of whatsapp Ewout

0182 - 384 233
ewout@reprovinci.nl

Stuur ons een appje

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding