Reprovinci
tafel-tafereel-1600x900-q85
case

Unieck: met zorg en eigen wijsheid

Scroll

Unieck Zorg biedt zelfstandig wonen onder begeleiding aan in Schoonhoven en Bergambacht, met een eigen karakter en kijk op hoe zorg geregeld moet zijn.

  • Project Identiteit, campagne, video
  • Opdrachtgever Unieck Zorg
  • Oplevering Juni 2017

Nu Unieck Zorg een aantal jaar al weer goed draait zijn ze op zoek naar een bredere groep clienten en meer bekendheid in de regio. Dit willen ze bereiken bij zowel zorgaanvragers, als bij instellingen die de zorg en de budgetten verdelen. De concrete vraag aan ons: help Unieck met het verhogen van de naamsbekendheid en het bewerkstelligen van de gewenste doelgroepvergroting!

Communicatie vanuit wie je bent

Unieck is een zorginstelling met een licht brutaal karakter, met de instelling: verder gaan waar anderen stoppen, maar altijd eerlijk en duidelijk. Het draait namelijk om het waar maken van wat je belooft. In tegenstelling tot grotere instellingen, waarbij het hebben van een cliënt vaak al het doel op zich is, draait het bij Unieck om de persoonlijke aanpak en de wens om de cliënt te helpen naar de best mogelijke versie van zichzelf.

Identiteit en huisstijl

In dit concept is de bruikbaarheid voor de communicatie tussen en naar verschillende stakeholders naar een meer ‘corporate’ niveau getild, zonder daarbij gebruikers, lezers, cliënten of betrokkenen af te schrikken en uit te sluiten; integendeel: ze verenigen.

Als opdrachtgever voelde ik mij serieus genomen en de hartstocht bij Reprovinci was als vanouds. Het resultaat is een huisstijl en website die mij past als een duur maatpak.

Unieck Zorg biedt zelfstandig wonen onder begeleiding, gericht op wat jij nodig hebt. We bieden een veilige plek en structuur waar nodig, zodat je grip krijgt op je eigen leven. Samen komen we tot de beste versie van jezelf.

Na een pittige aanloop waarin ik zocht naar bevlieging van team Reprovinci, hebben we de sprong in het diepe gewaagd. Achteraf kan ik zeggen dat het fantastisch is gelopen: De trein ging weer weer volle kracht vooruit, met passie die je als klant graag ziet.

Gerben van Roest, directeur Unieck Zorg

Het is gelukt om binnen één draaidag, op twee locaties, de short-doc inclusief interview te filmen.

Film

Het verhaal van Unieck wordt vaak pas goed duidelijk als je het zelf ervaart. Om zo goed mogelijk te kunnen laten zien hoe het er écht aan toe gaat bij Unieck Zorg, is er gekozen om in de stijl van een 'short-doc' te vertellen hoe een dag bij Unieck eruit ziet. Deze film dient dan ook als belangrijke drager in de rest van de communicatie, zoals de website en in de social media campagne.

Website

De doelstelling voor de website was het persoonlijke karakter en de eigen werkwijze van Unieck Zorg overbrengen. Uiteraard vormt de film hier een groot onderdeel in, maar ook de rest is ontwikkeld met de gedachte 'wat past het best met wie wij zijn en waarom we dingen doen'. Zo is er een stappenplan opgesteld, waarin potentiële cliënten precies te zien krijgen wat ze kunnen verwachten bij Unieck.

Daarnaast zijn de verhalen van de cliënten dé bevestiging van de belofte die Unieck doet. Deze verhalen vormen dan ook de spil van de content en laten zien dat Unieck Zorg het niet alleen mooi kan vertellen, maar daad bij woord voegt.

Bekijk unieckzorg.nl

Karakter producten

Als onderdeel van dagbesteding worden in de werkplaats van Unieck handgemaakte producten vervaardigd door de bewoners en cliënten. Door de juiste begeleiding leren ze hier met hun handen te werken, en de producten worden (binnenkort) online verkocht.

Meer lezen over Karakter producten?
Bekijk de Facebookpagina!

Dit team heeft gewerkt aan dit project

Elwin

developer

Ewout

strateeg

Geri

developer

Lusanne

designer

Matthijs

developer

Thijs

designer

Willem

developer

Willem

creative director

Social campagne

Om het imago van Unieck een boost te geven en meer naamsbekendheid te genereren is gekozen voor de inzet van een social campagne op onder andere Instagram en Facebook. De campagne focust op de belofte van Unieck altijd te gaan voor 'de beste versie van jezelf' en was gericht op een regio van 30 km rondom Schoonhoven.

Bereik: 41.672 mensen
Resultaat: 4.640 weergaven video

Deze campagne wordt gecontinueerd door de verhalen van de cliënten te blijven delen via facebook en instagram. Zo kan Unieck door het hele jaar heen het persoonlijke karakter uitdragen.

Meer weten over dit project?

Bel of e-mail Willem

0182 - 384 233
willemvanveelen@reprovinci.nl