Reprovinci
logo-study_header-1600x900-q85
case

SWINN - the structural engineers

Scroll

Ingenieursbureau SmitWesterman is een prachtig voorbeeld van sterk ondernemerschap: op tijd accelereren en keuzes durven maken. Eén van die keuzes is het besluit om na 44 jaar de gevestigde naam te veranderen in SWINN - the structural engineers.

  • Project Logo, website, identiteit
  • Opdrachtgever SWINN
  • Oplevering 2016

Samen stelden we vast wat SWINN drijft en motiveert. De focus ligt op co-creatie. Samen met de opdrachtgever en andere bedrijven in de keten samenwerken in het proces. Vanuit hun expertise wil SWINN een belangrijke schakel zijn in dat proces. De doelstelling is om een groter bureau te worden zonder de no-nonsense mentaliteit kwijt te raken. SWINN wil zelfvertrouwen uitstralen en onderscheidend zijn binnen de branche. Daarnaast leeft de wens om (meer) internationaal te gaan.

Identiteit

We hebben gekozen voor een eenvoudig, herkenbaar logo, Drie hoeken als beeld voor de drie kernwaardes deskundig, betrokken en inventief vormen samen de letter S. Een duidelijk, herkenbaar lettertype in combinatie met sterke kleuren vormt de basis voor de huisstijl.

Reprovinci wist zich in onze bedrijfscultuur te verplaatsen en vertaalde dit naar een passende huisstijl waar we nog elke dag trots op zijn!

Boris Nieuwpoort

Pay-off

Zonder uitleg heeft de naam SWINN geen betekenis. Vanuit de kernwaardes ‘betrokken’, ‘deskundig’ en ‘inventief’, is de naam “SWINN The Structural Engineers” ontstaan. Een naam die goed past bij een bedrijf dat graag gezien wordt als de constructieve partner aan tafel. De ‘totaal’ constructeur met de ambitie om te groeien en die met gepaste trots kan laten zien wat SWINN bereikt heeft.

Communicatiemiddelen

Na een grote onthulling van de nieuwe naam en identiteit is het belangrijk om de aandacht vast te houden. We hebben besloten om aan het begin van ieder nieuw jaar terug te blikken en vooruit te kijken. Dit doen we met een relatiekrant. Lekker groot, lekker ruim, met veel projecten en persoonlijke verhalen van het team en relaties. In alle online ‘overkill’ werkt een papieren krant uitermate goed.

Website

Voor SWINN is de werkwijze net zo belangrijk als een goed resultaat neerzetten. Met deze website, waar de focus ligt op die twee elementen, is SWINN klaar om zijn identiteit ook op de juiste wijze te presenteren. Met prachtige beelden en heldere uitleg over hoe een project tot stand is gekomen.

Bekijk de website: swinn.nl

Arjan

creatief directeur

Bert

designer

Ewout

strateeg

Jos

designer

Lusanne

designer

Matthijs

developer

Meer weten over dit project?

Bel of e-mail Arjan

0182 - 384 233
arjan@reprovinci.nl