Reprovinci
remij-circulair-1600x900-q85
case

Remij - Niets is zonder waarde

Scroll

Circulair: Iedereen lijkt het vandaag te willen zijn. Remij daarentegen levert écht een bijdrage aan een duurzame manier van het hergebruik van materialen.

Als 100% dochteronderneming van Kruiswijk richt Remij zich op het maken van granulaat uit sloopafval. Dat puin wordt slim hergebruik als grondstof voor nieuwe bouwmaterialen zoals betonblokken en platen. Wat wordt gesloopt is dus niet per definitie verloren, maar krijgt betekenis in een tweede 'leven'.
Wij ontwikkelden de naam, de visuele identiteit & branding en schreven het manifest en merkbelofte.

  • Project Branding, merknaam, storytelling
  • Opdrachtgever Remij
  • Oplevering Mei 2018

De visuele identiteit heeft als uitgangspunt de meest circulaire vorm die er bestaat: de cirkel. Eenvoudige typografie kenmerkt het woordmerk:
De vorm van de karakters r en j zijn gelijk voor een optische balans.

Storytelling
Als startpunt en fundament van communicatie hebben we een manifest geschreven. Dit verhaal gaat over waarom Remij relevant is in de circulaire economie. Lees het manifest hier (PDF).

Remij belooft
Een belangrijk onderdeel bij het bouwen van een sterk merk is vertellen wat je voor meerwaarde bent. Wat voeg je toe aan je leefomgeving? We hebben het manifest samengevat in de merkbelofte 'Niets is zonder waarde'. De ultieme droom van Remij is dat er geen sloopafval meer is, maar dienst doet als bouwstenen voor iets nieuws. Dan is de cirkel echt rond.

Remij: Wij wilden graag het verhaal vertellen aan onze klanten dat wij circulair afval verwerken en circulair kunnen slopen. Oftewel: Wij hebben afval en maken daar nieuwe producten van. Omdat dit voor ons een nieuwe tak is -en tegelijkertijd een nieuwe manier van werken in Nederland- wilden wij dit graag goed oppakken.

Wij zijn goed in de praktijk, maar dit op een juiste manier vertellen is voor ons lastig. Wij zeggen altijd: ieder zijn vak! De mensen van Reprovinci hebben ons idee goed vertaald en hebben er de juiste emotie aan gegeven.

christa teeuw, directeur

De digitale ambitie van Remij zal zich in de loop van de tijd ontwikkelen tot een platform waar materialen kunnen worden besteld.

Bezoek de site op remij.nl

Aan deze case hebben gewerkt

Ewout

strateeg

Pauline

designer

Willem

creative director

Meer weten over deze case?

Bel, e-mail of whatsapp Willem

0182 - 384 233
willemvanveelen@reprovinci.nl

Stuur ons een appje

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding