Reprovinci
case
Ewout Brons

muZIEum opent je de ogen

Scroll

Het gevoel van ‘begrijpen door te ervaren’ werd de focus van de externe communicatie van muZIEum.

Vaak wordt een evenement op zo’n manier gepresenteerd dat je er wel heen moét, maar wordt die belofte achteraf vaak niet volledig waar gemaakt. Bij muZIEum is de ervaring juist heel sterk, maar de presentatie te bescheiden. Je voelt, proeft, ruikt en beluistert het dagelijkse leven, maar dan door de ogen van een blind persoon. Door de communicatie terug te brengen naar die essentie, is muZIEum in staat om met gepast zelfvertrouwen de geweldige ervaring zichtbaar te maken.

  • Project communicatie
  • Opdrachtgever muZIEum
  • Oplevering 2015

muZIEum opent je de ogen. Deze slogan vertelt in één zin het hele verhaal van het museum.

Nadat je een donkerbeleving hebt meegemaakt, kan je niet anders dan met een an- dere blik kijken naar de uitdagingen die blinden en slechtzienden dagelijks moeten overwinnen. Die transitie, dat gevoel van het begrijpen door het te ervaren, werd de focus van de externe communicatie van muZIEum. Dit vertaalden we door in de verschillende uitingen die we voor muZIEum maakten.