Reprovinci
lopikoost-horizon-1600x900-q100
case

Lopik Oost: Wonen waar de zon opkomt

Scroll

Hoe creëer je veel aandacht voor je vastgoedproject? Wij zijn gepokt en gemazeld in de vastgoedcommunicatie; naamgeving, identiteiten ontwikkelen, verkoopbrochures, websites, video. Altijd toffe uitdagingen om de juiste (!) en unieke identiteit van een vastgoedproject te ontwikkelen.

  • Project Vastgoed, identiteit, social, video
  • Opdrachtgever SBB Lopik
  • Oplevering Oktober 2017

Enthousiasmeren gaat veel verder dan draagvlak creëren!

Nu kwam SBB Lopik toch met een 'iets' andere opdracht. Of we mee willen denken om een complete, nieuwe woonwijk te laten landen binnen de gemeente Lopik. Geen plan van bovenaf, maar een intensieve samenwerking met alle stakeholders. Omwonenden betrekken bij de plannen zonder dat de uitkomst vaststaat. Dat gaat verder dan draagvlak creëren. Draagvlak impliceert dat alle neuzen de zelfde kant op wijzen of je het er nu mee eens bent of misschien niet helemaal.

Identiteit en pay-off

Onmisbaar bij (vastgoed) communicatie: een doordacht, aansprekend logo en een slogan die prikkelt. "Wonen waar de zon opkomt" onderschrijft de locatie van het project en geeft daarmee een knipoog naar de oosterlijke windrichting. Deze elementen hebben samen de basis gevormd voor de communicatie over de hele linie.

Dronevideo

Bekijk de korte film die we als intro voor de informatieavond hebben ontwikkeld:

Iedereen mag meedenken over de toekomstige wijk.

En enthousiasme krijg je door met elkaar in gesprek te gaan. Onze uitdaging: hoe krijgen we zoveel mogelijk belangstellenden naar de informatieavond zonder dat er nog concrete plannen zijn, maar 'slechts' ideeën?

Welnu, door het activeren van een uitgebalanceerde campagne! Daarnaast zijn naamvoering en uitstraling bijzonder belangrijk: Dichtbij, eigen en herkenbaar.

We hebben de volgende communicatiemiddelen gerealiseerd:

Identiteit & merkbelofte, campagnevideo, campagnewebsite, advertentiecampagne lokale kranten, social media advertising via Facebook en Instagram, free publicity via regionale kranten en een online enquêteformulier om woonwensen inzichtelijk te maken.

Dit team heeft gewerkt aan dit project

Ewout

strateeg

Geri

developer

Jos

designer

Matthijs

developer

Ruud

developer

Willem

creative director

De online enquête vormt een krachtig middel om de wensen kenbaar te maken, het gesprek aan te gaan maar vooral ook de onderliggende emoties te voelen. De enquête kon op de avond zelf via ipadzuilen worden ingevuld en natuurlijk ook via de website lopikoost.nl

Uiteindelijk bleek het enthousiasme groot en de zaal te klein ;-)

Lopik Oost

Ontworpen en ontwikkelde middelen:
identiteit & pay-off, campagnevideo, campagnewebsite,
advertentiecampagne, social media advertisement,
online enquêteformulier.

Mooi werk hè?

Kunnen we ook voor jouw organisatie maken.
Zullen we een keer koffie drinken?

Meer weten over dit project?

Bel, e-mail of whatsapp Willem

0182 - 384 233
willemvanveelen@reprovinci.nl

Stuur ons een appje

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding