Wervingscampagne Cedrah

Case

Ouderenzorg bieden aan mensen op basis van een duidelijke levensovertuiging. Dat doet Cedrah. Ze werken met en voor een afgebakende doelgroep, maar daardoor is het soms ook moeilijk om geschikt personeel te vinden. Met de campagne 'Hak de knoop door!' proberen we potentiële nieuwe werknemers over de streep te trekken.

Campagne

De campagne richt zich op verschillende doelgroepen, zowel studenten als jongeren die op zoek zijn naar werk en herintreders. Wat die gemeen hebben, is dat ze allemaal voor een belangrijke keuze staan: een nieuwe baan. Met mooie verhalen en aansprekende beelden van zorgmedewerkers geven we een inkijkje in het werken in de ouderenzorg. Met de oproep 'Hak de knoop door!' streven we ernaar om mensen over de streep te trekken en te kiezen voor dit betekenisvolle werk. De on- en offline communicatie wordt ingezet om doelgroepen uit te dagen om te solliciteren.

Quick Scan

De krant die we maakten bedient alle doelgroepen. In de eerste plaats is de krant gericht aan studenten en jongeren. Hij wordt bijvoorbeeld uitgedeeld tijdens presentaties op middelbare scholen of bij banenmarkten. Maar via de jongeren kunnen we ook ouders bereiken die misschien (weer) denken aan een carrière in de zorg. Door ouders in de krant expliciet uit te nodigen om een Quick Scan te doen hoopt Cedrah behalve jongeren ook potentiële herintreders warm te maken voor een baan in de zorg.

"Hak de knoop door" is een unieke, op zichzelf staande campagne die los staat van andere Cedrah-uitingen. Daarom is voor veel uitingen gekozen om ze visueel aan te laten sluiten bij de campagne, zoals bijvoorbeeld deze beurswand.

Samen met Reprovinci hebben we onze ideeën rond deze wervingscampagne vertaald naar leuke en eigentijdse middelen. Wat een mooie co-creatie!

~ Corwine Voordendag - Westmaas (Adviseur Communicatie) ~

Integraal

Na de opstartfase van de campagne hebben we ook alle reguliere vacature-advertenties voorzien van de slogan "Hak de knoop door". Zo gaan we langzaam van stand-alone naar integrale wervingscampagne. Op die manier creëren we een langer momentum voor de campagne zelf en maken we tegelijk de vacature-advertenties aantrekkelijker.

Aan deze case heeft dit team gewerkt

Jos
designer
Thijs
designer
Arjan
creatief directeur

Meer weten over deze case?

Wil je meer weten over dit project?

0182 - 384 233

Stuur ons een appje

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding